Blog 1 (3 en 4 juli) - Reisverslag uit Qingdao, China van Noortje Heer - WaarBenJij.nu Blog 1 (3 en 4 juli) - Reisverslag uit Qingdao, China van Noortje Heer - WaarBenJij.nu

Blog 1 (3 en 4 juli)

Door: Noortje de Heer

Blijf op de hoogte en volg Noortje

04 Juli 2014 | China, Qingdao

En hier is dan het eerste blog uit China. Ben even een beetje aan het bijkomen. Jeetje wat een ervaring. Eerst 25 minuten vertraging en dan starten en vertrekken. Het blijft niet fijn en toch ook weer wel. IK HEB NAAR BUITEN GEKEKEN BIJ HET STIJGEN. Stoer hè John? Het kostte wat duizelingen, maar toch...Tja en dan ruim 8 uur en 40 minuten vliegen. Het is toch een hele zit. Geprobeerd te slapen, maar het werden Roparun slaapjes. Ieder half uur a uur wakker. Enigszins gebroken uitgestapt, maar dat was gauw over. Er moest weer gehandeld worden. Op Schiphol vertelden ze me dat mijn koffer meteen over werd gepakt naar Qingdao, maar helaas... Ik moest eerst langs de immigratiecontrole (paspoort/ Visum) dan na wat navragen de koffer ophalen en dan maar uitzoeken hoe verder. Laten de meeste Chinezen nou geen woord Engels verstaan. Maar uitkomst, er was een servicebalie met een heel aardige jonge dame, die me kon vertellen en aanwijzen dat ik in terminal 3, gate 7 moest zijn, maar daar bleef het dan ook bij. Via allerlei omwegen te horen gekregen dat er een gratis bus naar terminal 3 ging. En wij maar denken dat Schiphol groot is, nou, Beijing is groter hoor. De bus deed er 15 minuten over om bij terminal 3 te komen. Daar liep ik van gat e1 naar 2,3,4,5,6,8 maarruuh waar is 7 gebleven? Toch maar weer vragen. Nummer 6 wees me naar binnen en jawel hoor vragen bij een helpdesk leverde op dat ik bij J moest zijn. J12 verwees me naar J07, die me naar j17 verwees en die verwees me naar j21 en jawel, die checkte me in en nam mijn koffer in ontvangst. Pfff. Dat is geregeld. Nu dan toch maar een onbekende bekende maaltijd eten (Wij eten nooit bij de BurgerKing(zie foto) en nu op naar Qingdao. Weer “feest” mag weer vliegen, maar deze vlucht duurt maar 1 uur en 10 minuten. Althans dat zou zo moeten zijn. Moet het vliegtuig wel toestemming krijgen om te vertrekken. Duurt al met al ook nog drie kwartier. Afijn aangekomen in Qingdao. Een ding, een erg kundige taxichauffeur, maar wat het verkeer betreft doet iedereen waar hij/ zij in in heeft. Er staan doorgetrokken strepen. Oh ja? ja dus waarvoor weet volgens mij niemand. twee banen worden er rustig vier of vijf etc. Maar, ik ben aangekomen en dat is het belangrijkste. Net gedoucht en gegeten en straks lekker slapen.

  • 07 Juli 2014 - 17:17

    Sonja Verbiest:

    hoi nora
    mooi uitzicht zo over het water.
    Maar wel een gedoe zeg bij het inchecken maar zo te zien heb je daar aardig door heen geworsteld.
    En noor al wat chineese taal l bijgespijkerd nu ze geen woord engels kunnen en dat voor zo groot land verwacht je eigenlijk dat ze wel wat kunnen.
    De foto's zijn erg mooi.
    Nu op naar het volgende verslag met mooie i foto's voor zover dat lukt natuurlijk en de internet verbinding goed is maar dat zal wel.

    Nou groetjes he sonja

  • 08 Juli 2014 - 12:10

    Maria:

    Super he dat de chinesen geen engels spreken.zijn wij ook vaak tegengekomen toen we er waren. Groetjes. Xx

  • 08 Juli 2014 - 22:54

    Karen:

    Hi Noortje, en dat allemaal op 1 dag en nacht....leuk verslag. De foto's zijn niet typisch Chinees, maar wat je schrijft over het rommelige verkeer, dat heb ik al vaak op film gezien.
    Groetjes vanuit Amsterdam.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Noortje

Geschilderd door Petra Mosselman

Actief sinds 21 April 2014
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 3584

Voorgaande reizen:

03 Juli 2014 - 02 Augustus 2014

China 2014

Landen bezocht: